Bo może masz za dużo napchane czynnika ? Ja kiedyś tak miałem, i raz auto na postoju podczas sprzedaży zrobiło efektowne puff z zaworku, bo był upał, a wiatrak coś się nie włączył...--==maly==---- pisze:Ok dzięki za rady tak właśnie zrobię porównam to ciśnienie AC bo moim zdaniem wentylator włącza się za wcześnie a co za tym idzie często chodzi zbyt szybko bez potrzeby.
Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
u mnie rowniez pojawil sie ten blad jak jest goraco i zreguly w korkach jak jade wolno zapala sie blad skrzyni i wyrzuca na "0" wyjade na trase i po chwili problem znika, tak jakby sie cos schlodzilo podczas jazdy, zrobilem dzisiaj taki test podczas jazdy na trasie zmienialem przez jakis czas biegi miedzy 5-6 i caly czas bylo ok napotkalem swiatla na ktorych musialem sie zatrzymac i juz do ruszenia nie chcial wbic 1 po chwili wrzucila 1 pozniej 2 i znow wyrzucila na 0 po chwili wrzucila 3 i jak sie rozpedzilem ze jak by cos sie schlodzilo bylo juz ok, wnerwiajaca sytuacja ladowanie tez mam max 13,8v a podczas wystepowania bledu roznie ale z reguly powyzej 12,5v, usteraka wystepuje zawsze tylko i wylacznie jak jest cieplo--==maly==---- pisze:Rypik ja szukałem przyczyny bo dwa razy miałem przypadek,że w korkach w upalne dni jak używałem klimy wentylator zaczynał pracować na max po pewnym czasie wyskakiwał błąd skrzyni nic nie mówiący "switch on time hydraulic unit" i samochód wyrzucał na N.
Szukałem na obcych forach i dużo ludzi miało takie przypadki i zawsze było to coś z brakiem napięcia lub słabym aku. Zregenerowałem alternator i ładuje ciut lepiej ale nie ma jakiejś przepaści od tego co było minimalna poprawa do tego nowy akumulator i niby błędy nie wyskakują już ale dla pewności chciał bym lepsze ładowanie hehe nie lubię jak coś w aucie jest nie tak.

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
A ja już Wam donosze, że jest biuletyn serwisowy na tą przypadłość - gorąca i wariującego SMG.
Zapraszam do mnie na naprawę ochotnika który ma taki problem.
Zapraszam do mnie na naprawę ochotnika który ma taki problem.
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
jaki czas naprawy gdzie i jaki koszt? jak cos to mozesz na pwrypik pisze:A ja już Wam donosze, że jest biuletyn serwisowy na tą przypadłość - gorąca i wariującego SMG.
Zapraszam do mnie na naprawę ochotnika który ma taki problem.
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Zmiana softu SMG. 30 minut. Warszawa. 150.
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
przeslij mi swoj numer tel na pwrypik pisze:Zmiana softu SMG. 30 minut. Warszawa. 150.
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
zmienilem wczoraj sterownik smg na inny podobno sprawny i problem jest nadal
skrzynia wyrzuca na 0 zawsze jak jade wolno najczesciej po miescie, jak jade szybciej okolo 100km problem znika jak by sie cos przegrzewalo a podczas szybszej jazdy pow 100km sie schladza, jak tylko zwolnie na trasie problem powraca

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Lub gdzieś spada ciśnienie oleju/płynu. Cieplejszy - rzadszy - ciśnienie mniejsze...
Byłeś u Rypika? Może jego wersja softu pomoże ci?
Byłeś u Rypika? Może jego wersja softu pomoże ci?
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Pomoże na 100%, o ile oczywiście nie jest to inny problem.
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Rozwiązania są dwa, trzy:
1. Nowy soft sterownika. Niestety tylko dla samochodów na miejscu, bo sterownik SMG krzyczy o sterownik silnika przy flashu "na krótko". Opcja tylko dla samochodów na miejscu.
3. Opcja polski drut - czyli naprawa za 3 zł. Potrzebne cztery zaciskane złączki kablowe na przewodzik 1,5mm2, rezystor - i tu w zależności o ile chcemy oszukać sterownik - z przedziału 1-4kohm. Montaż - szeregowo wcinając się w przewód od czujnika temp. płynu SMG, tuż w puszce przy sterowniku silnika. Czas operacji - 25 min.
Yakuza z braku możliwości dojazdu do Warszawy, przetestuje tą opcję i da znak.
2. Jeździć tylko jak jest chłodno
1. Nowy soft sterownika. Niestety tylko dla samochodów na miejscu, bo sterownik SMG krzyczy o sterownik silnika przy flashu "na krótko". Opcja tylko dla samochodów na miejscu.
3. Opcja polski drut - czyli naprawa za 3 zł. Potrzebne cztery zaciskane złączki kablowe na przewodzik 1,5mm2, rezystor - i tu w zależności o ile chcemy oszukać sterownik - z przedziału 1-4kohm. Montaż - szeregowo wcinając się w przewód od czujnika temp. płynu SMG, tuż w puszce przy sterowniku silnika. Czas operacji - 25 min.
Yakuza z braku możliwości dojazdu do Warszawy, przetestuje tą opcję i da znak.
2. Jeździć tylko jak jest chłodno

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Miałem podobny problem z SMG (spadki ciśnienia płynu i przegrzewanie)
Rozwiązanie z rezystorem się sprawdziło, testowane w tęp. 34C, wreszcie
można się cieszyć bezproblemową jazdą M3 z SMG
link do samodzielnego zamontowania
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=414499
Rozwiązanie z rezystorem się sprawdziło, testowane w tęp. 34C, wreszcie
można się cieszyć bezproblemową jazdą M3 z SMG

link do samodzielnego zamontowania
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=414499
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
jezdze na tym patencie od 3 tygodni i jest dobrze ani razu nie wylaczylo mi pompy smg 

Napiecie z alternatora
Witajcie,
Dolaczam sie do dyskusji na temat napiecia ladowania z alternatora. Przez to ze sprawy z amulatorami poznalem dobrze przy okazji modelarstwa helikopterowego i znacznie ciekawszych konstrukcji akumulatorow niz stare Pb czyli roznego typu Litowych rodzajow dlatego od lat posiadam profesjonalne inteligentne ladowarki do kazdego typu akumulatora i wiem jak one dzialaja.
W sumie odpowiedz na pytanie jest bardzo krotka 14.4V + pewien mnoznik... ale o tym za chwile...
Sprawa najwazniejsza akumulatory Pb musza byc stale naladowane w 100% zeby dobrze sluzyly.
Jak wiadomo zeby inteligentnie poprawnie naladowac nasze zwykle akumulatory Pb trzeba przejsc przez co najmniej dwie fazy ladowania:
1. CC constant current - czyli STALEGO pradu jaki ustawimy na ladowarce np rzedu 8A co jest mniej wiecej 1/10 pojemnosci naszych akumulatorow i typowym optymalnym pradem ladowania w tej fazie. W momencie gdy napiecie dochodzi do 14.4V (czyli 2.4V/cell) czyli maksymalnego napiecia dla temperatury 20 stopni C (!) wtedy zaczyna sie druga faza:
2. CV constant voltage - czyli taka spokojna faza obnizania pradu przy STALYM napieciu 14.4V (dla 20 st C). To jest czasochlonna faza i prad spada w tym czasie praktycznie do 0A. Za oceanem dla zobrazowania fazy mowia ze jest to dla akumulatora jak dobra drzemka po dobrym obiedzie.
Chce podkreslic ze maksymalne napiecie ladowania akumulatora Pb jest BARDZO zalezne od temperatury otoczenia. dlatego podaje sie ogolnie wartosc 14.4V dla 20C (niektorzy 27C). Do tego trzeba znac wspolczynnik termiczny ktory wynosi okolo 0.028-0.033V/C czyli powiedzmy srednio okolo 0.3V na kazde 10 stopni Celsjusza. I jest to wspolczynnik ODWROTNY czyli IM ZIMNIEJ TYM WIEKSZE NAPIECIE ladowania. Tego oczekuje kazdy akumulator! Dlatego tez jezeli jest -20C na dworze to akumulator najchetnie przyjalby do ladowania rzedu 15.6V (!) Mimo ze starej daty albo niedouczeni elektrycy zlapaliby sie za glowe i zaczeliby reperowac rzekomo "popsute" uklady ladowania...
W moim M3 SMG 2005 musialem wymienic akumulator na nowy Exide 77Ah czyli cos bardzo podobnego do tego co tam sie stosuje i widze ze alternator nie daje prawidlowego napiecia ladowania. Na akumulatorze jest max 13.7-13.8V (w dowolnym zakresie RPM) a to jest absolutnie za malo by naladowac akumulator do 100%. Innymi slowy on dzien po dniu (bez stalego doladowywania ladowarka) niszczeje i sie zasiarcza. Dodam ze mam alternator Valeo i wymienilem modul regulatora ze szczotkami co nic nie dalo. I oczywiscie wiem ze napieciem steruje ECU tym bardziej mnie to gnebi bo nie wiadomo czym i czy sie da to poprawic.
Tak wiec jestem kolejna osoba ktora ma z tym problem a nie jak to mowia "szuka problemu" (tam gdzie go nie ma).
Z rozmowy z rypikiem niestety wynika ze najprawdopodobniej E46 w ogole nie mialo jeszcze takiej kompensacji temperatury o ktorej pisze. I to mnie zdziwilo i zasmucilo.
Czyli reasumujac obowiazkiem alternatora jest ladowanie akumulatora z napieciem 14.4V + odwrotny mnoznik temperaturowy o ktorym pisalem. Tak robi kazda inteligentna ladowarka ale jak sie wydaje niestety nasze alternatory sterowane z ECU - nie. Wyglada na to ze u mnie to dziala odpowiednio do temperatury otoczenia rzedu 40C i wtedy akumulator czulby sie wlasciwie ladowany... tylko ze za oknem jest o 40 stopni mniej.
Dolaczam sie do dyskusji na temat napiecia ladowania z alternatora. Przez to ze sprawy z amulatorami poznalem dobrze przy okazji modelarstwa helikopterowego i znacznie ciekawszych konstrukcji akumulatorow niz stare Pb czyli roznego typu Litowych rodzajow dlatego od lat posiadam profesjonalne inteligentne ladowarki do kazdego typu akumulatora i wiem jak one dzialaja.
W sumie odpowiedz na pytanie jest bardzo krotka 14.4V + pewien mnoznik... ale o tym za chwile...
Sprawa najwazniejsza akumulatory Pb musza byc stale naladowane w 100% zeby dobrze sluzyly.
Jak wiadomo zeby inteligentnie poprawnie naladowac nasze zwykle akumulatory Pb trzeba przejsc przez co najmniej dwie fazy ladowania:
1. CC constant current - czyli STALEGO pradu jaki ustawimy na ladowarce np rzedu 8A co jest mniej wiecej 1/10 pojemnosci naszych akumulatorow i typowym optymalnym pradem ladowania w tej fazie. W momencie gdy napiecie dochodzi do 14.4V (czyli 2.4V/cell) czyli maksymalnego napiecia dla temperatury 20 stopni C (!) wtedy zaczyna sie druga faza:
2. CV constant voltage - czyli taka spokojna faza obnizania pradu przy STALYM napieciu 14.4V (dla 20 st C). To jest czasochlonna faza i prad spada w tym czasie praktycznie do 0A. Za oceanem dla zobrazowania fazy mowia ze jest to dla akumulatora jak dobra drzemka po dobrym obiedzie.
Chce podkreslic ze maksymalne napiecie ladowania akumulatora Pb jest BARDZO zalezne od temperatury otoczenia. dlatego podaje sie ogolnie wartosc 14.4V dla 20C (niektorzy 27C). Do tego trzeba znac wspolczynnik termiczny ktory wynosi okolo 0.028-0.033V/C czyli powiedzmy srednio okolo 0.3V na kazde 10 stopni Celsjusza. I jest to wspolczynnik ODWROTNY czyli IM ZIMNIEJ TYM WIEKSZE NAPIECIE ladowania. Tego oczekuje kazdy akumulator! Dlatego tez jezeli jest -20C na dworze to akumulator najchetnie przyjalby do ladowania rzedu 15.6V (!) Mimo ze starej daty albo niedouczeni elektrycy zlapaliby sie za glowe i zaczeliby reperowac rzekomo "popsute" uklady ladowania...
W moim M3 SMG 2005 musialem wymienic akumulator na nowy Exide 77Ah czyli cos bardzo podobnego do tego co tam sie stosuje i widze ze alternator nie daje prawidlowego napiecia ladowania. Na akumulatorze jest max 13.7-13.8V (w dowolnym zakresie RPM) a to jest absolutnie za malo by naladowac akumulator do 100%. Innymi slowy on dzien po dniu (bez stalego doladowywania ladowarka) niszczeje i sie zasiarcza. Dodam ze mam alternator Valeo i wymienilem modul regulatora ze szczotkami co nic nie dalo. I oczywiscie wiem ze napieciem steruje ECU tym bardziej mnie to gnebi bo nie wiadomo czym i czy sie da to poprawic.
Tak wiec jestem kolejna osoba ktora ma z tym problem a nie jak to mowia "szuka problemu" (tam gdzie go nie ma).
Z rozmowy z rypikiem niestety wynika ze najprawdopodobniej E46 w ogole nie mialo jeszcze takiej kompensacji temperatury o ktorej pisze. I to mnie zdziwilo i zasmucilo.
Czyli reasumujac obowiazkiem alternatora jest ladowanie akumulatora z napieciem 14.4V + odwrotny mnoznik temperaturowy o ktorym pisalem. Tak robi kazda inteligentna ladowarka ale jak sie wydaje niestety nasze alternatory sterowane z ECU - nie. Wyglada na to ze u mnie to dziala odpowiednio do temperatury otoczenia rzedu 40C i wtedy akumulator czulby sie wlasciwie ladowany... tylko ze za oknem jest o 40 stopni mniej.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?
Niestety m3 e46 każde jedne czy to po regeneracji czy wymianie alternatora nadal ma słabe ładowanie na poziomie właśnie 13,4-13,8V a jeżeli jest to SMG w momencie załączenia pompy jest to nawet 12,6-13,2 a na pełnym obciążeniu jeszcze mniej jak włączymy wszystko co się da typu radio, podgrzewane fotele długie światła to w momencie załączenia pompy mamy nawet 11,8V.